Ik ben gestart als gastouder omdat ik kinderen graag een vertrouwde leefomgeving wilde bieden tijdens opvang. Voor mij staat gastouderopvang gelijk aan kleinschaligheid, geborgenheid en leuke activiteiten. Hieronder heb ik beschreven wat ik het allerbelangrijkste vind voor mijn gastkinderen.
Uw kind gaat naar de kinderopvang, maar dat hoeft niet groots te zijn. Liever een klein groepje in een huiselijke omgeving waar een gastmoeder dichtbij uw kind is? Dit kan bij Little Sprouts Lelystad. Als gastmoeder maak ik er samen met de kinderen een leuke dag van. We gaan bijvoorbeeld tekenen, lieveheersbeestjes zoeken, gezellig eten aan tafel of erop uit naar de speeltuin. En we maken dikke pret! We zingen een liedje of bouwen een hut. De activiteiten zijn elke dag anders en kunnen door de kinderen zelf invulling krijgen.
Ieder kind leert creëren. Van een tekening tot een blokkentoren. Voordat er iets gecreëerd kan worden, moeten kinderen kunnen uitproberen en proefballonnetjes kunnen oplaten. Hiervoor biedt Little Sprouts Lelystad voldoende ruimte. Doordat de kinderen met verschillend speelgoed kunnen spelen en diverse materialen kunnen gebruiken, kunnen mooiste prachtwerken ontstaan!
Bij Little Sprouts Lelystad is er volop ruimte voor ontwikkeling. Spelen op de fiets en met de bal stimuleren de grove motorische ontwikkeling. Kleien (met veilige, niet giftige!) klei, kleuren en puzzelen zorgen ervoor dat uw kind ook fijnere bewegingen leert maken en het stimuleert het denken. Ik lees erg graag voor! Goed voor de oriëntatie op de wereld, de emotionele ontwikkeling en de ontwikkeling van de Nederlandse taal. Bovendien is het hartstikke gezellig om samen een verhaaltje te lezen!
Met een gerust hart kunt u uw kind bij Little Sprouts Lelystad achterlaten. Ik beschik over de diploma's PABO en EHBO voor Gastouders en ik sta ingeschreven bij het LRKP. Dit betekent dat ik een erkend gastouder ben en dat mijn huis regelmatig wordt gecheckt door de GGD op veiligheid en hygiëne. Ik vind het belangrijk dat kinderen op de opvang zich geborgen voelen. Daarom werk ik met een pedagogisch plan. Ik doe mijn werk met oog voor het kind en met erkenning voor diversiteit. Zo kijk ik er bijvoorbeeld naar wie het kind werkelijk is en wat hij of zij nodig heeft van mij.
.